دلو 11, 1402 18:58 Asia/Kabul
  • اهدای نشان درجه یک هنری به \
    اهدای نشان درجه یک هنری به \"سیمین دخت وحیدی\" شاعر انقلاب

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همزمان با هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نشان درجه یک هنری را به "سیمین دخت وحیدی" شاعر انقلاب اهدا کرد.

به گزارش رادیو دری؛ "یاسر احمدوند" معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در آستانه اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نشان درجه یک هنری را به سیمین دخت وحیدی شاعر انقلاب اهدا کرد.

این نشان با حضور "رضا اسماعیلی" عضو هیئت علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، "علی رمضانی" مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، "محمدعلی مرادیان" مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات در منزل این شاعر و غزل سرای معاصر به وی اهدا شد.

"حامد محقق" معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران  در این دیدار درباره روند تدوین و انتشار دیوان کامل اشعار بانو سیمین دخت وحیدی گفت: کار تنظیم و تدوین آثار این بانوی شاعر زیرنظر شماری از استادان مراحل پایانی را می‌گذراند.

در این دیدار "علی فروغی"، فرزند بانو "سیمین دخت وحیدی"، شعر‌های «اما دریغ»، «فریاد اساطیری»، «ردیف شعر من» و «قرآن بخوان» را از مجموعه شعر «این قوم ناگهان» خواند.

"سیمین‌ دخت وحیدی" از شاعران متعهد و پرتلاشی است که درسال 1312 در شهرستان "جهرم" در استان فارس (جنوب ایران) متولد شد.

وی از نوجوانی به سرودن شعر پرداخت و در 25 سالگی نیز مجموعه داستانی تحت عنوان «لاله‌های داغدار» را نوشت.

وحیدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همکاری خود را با صدای جمهوری اسلامی ایران و حوزه هنری آغاز کرد و تدریس در کارشناسی شعر تربیت معلم را عهده دار شد.

وی همچنین در کانون مرکزی آموزش و پرورش به تدریس شفاهی و مکاتبه‌ای برای جوانان ایران پرداخت و ضمن عضویت در شورای شعر حوزه هنری، سردبیری ماهنامه «کوثر» را پذیرفت.

از جمله مجموعه اشعار وی می‌توان به "یک آسمان شقایق"، "حس می‌کنم زندگی را" و "موج‌های بی قرار" اشاره کرد.

همچنین کتاب‌های در قاب گل‌ها، کوثر، چشم بیمار، غم دلدار، شعر جوان و از نگاه آینه‌ها از مجموعه آثاری است که به همت سیمن دخت وحیدی گردآوری شده است.

کتاب پژوهشگر افغانستانی در فهرست نامزدهای نهایی جشنواره شعر فجر

کلیدواژه