حمل 18, 1403 20:17 Asia/Kabul
  • تلاش رایزنی فرهنگی ایران برای توسعه زبان فارسی در افغانستان
    تلاش رایزنی فرهنگی ایران برای توسعه زبان فارسی در افغانستان

رایزن فرهنگی ایران در کابل برای توسعه زبان فارسی در افغانستان در دانشگاه فردوسی، تفاهمنامه همکاری با اداره آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را به امضا رساند.

به گزارش رادیو دری، سید روح الله حسینی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، با مسؤولان آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و سرپرست اداره آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در ارائه خدمات آموزش تخصصی زبان فارسی به غیرفارسی زبان، تفاهمنامه همکاری میان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اداره آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان به امضا رسید.

حسینی در این دیدار گفت: رایزنی فرهنگی ایران در کابل آماده است تا زمینه ارائه خدمات آموزشی را به دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.

وی افزود: شرایط واقعی در افغانستان متمایز از عرصه مجازی است و نیازمند بازیابی معنا و مفهوم همکاری جمهوری اسلامی ایران با حکومت افغانستان می‌باشد.

رایزن فرهنگی ایران در کابل اظهار داشت: ظرفیت‌های گسترده‌ای که دانشگاه فردوسی در خود جای داده، ضرورت محور قرار گرفتن در راستای همکاری‌های علمی و فرهنگی گسترده با دانشگاه‌های افغانستان را بیش از پیش برجسته می‌نماید.

شهلا شریفی سرپرست اداره آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی هم در این دیدار ضمن استقبال از اظهارات رایزن فرهنگی ایران در کابل، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی با هدف گسترش روابط با دانشگاه‌های افغانستان اعلام کرد.

دانشگاه فردوسی مشهد برای ارتقای سطح علمی دانشگاه ننگرهار اعلام آمادگی کرد

کلیدواژه