سرطان 18, 1403 19:53 Asia/Kabul
  • فراخوان بخش بین‌الملل چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر
    فراخوان بخش بین‌الملل چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر

فراخوان بخش بین‌الملل چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر با اضافه شدن یک بخش جدید منتشر شد.

به گزارش رادیو دری؛ بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای ایران و جهان و تشویق به تولید آثار همسو و هم تراز با سینمای ایران از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ بهمن/دلو ۱۴۰۳ (۳۱ ژانویه تا ۴ فوریه ۲۰۲۵) در سه بخش رقابتی سینمای سعادت، جلوه‌گاه شرق و قاب آینده و بخش غیررقابتی جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) برگزار می‌شود.

فیلمسازان علاقه مند به شرکت در  جشنواره بین المللی فیلم فجر می توانند در سامانه جشنواره به نشانی اینترنتی (fajrfilmfestival.com) ثبت نام کنند.

بازه زمانی برای تحویل آثار از تاریخ ۱۵ مرداد/اسد ‏۱۴۰۳‬ تا  یکم آذر/قوس ‏۱۴۰۳‬ خواهد بود.

در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین الملل) فیلم‌های سینمایی در اولویت قرار خواهند گرفت که به موضوعاتی نظیر ظلم ستیزی و عدالت خواهی، مبارزه با استکبار و تروریسم جهانی، پرهیز از خشونت و افراطی‌گری، بیداری اسلامی، سبک متعالی زندگی، خانواده گرایی، حقوق بشر، اشاعه آموزه‌های اخلاقی، دینی و معنوی، رفع تبعیض، فرهنگ و تمدن با بیانی هنری پرداخته باشند.

همچنین در بخش جلوگاه شرق (مسابقه سینمای کشور‌های آسیایی - اسلامی) فیلم‌های سینمایی از کشور‌های آسیایی - اسلامی برگزیده می‌شوند که بتوانند به اعتلای سینمایی با رویکرد متعالی در جهان کمک کنند.

 قاب آینده (مسابقه فیلم‌های اول و دوم) نیز برای نخستین بار با هدف حمایت از استعداد‌های جوان و عرضه آثار منتخب از فیلم‌های سینمایی اول و دوم فیلمسازان ایرانی و خارجی ایجاد شده است.

در بخش جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) نیز فیلم های منتخب ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره‌های بین‌المللی به صورت غیر رقابتی به نمایش در خواهند آمد.

هنرمندان و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه جشنواره به نشانی fajrfilmfestival.com مراجعه کنند. 

فیلم سازان افغانستانی در جشنواره فیلم فجر شرکت کردند

بهترین‌های جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سیمرغ بهترین فیلم برای «مجنون»

کلیدواژه