طالبان با اقدامات ضد علمی خود باعث ایجاد دیدگاههای منفی نسبت به اسلام در دنیا می شوند
(last modified 1401-10-03T10:04:49+00:00 )
جدی 03, 1401 14:34 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان گفت: طالبان با اقدامات ضد علمی خود به پیکر علم و دانش در داخل افغانستان ضربه می زنند و دیدگاههای منفی را در سطح دنیا نسبت به اسلام دامن می زنند.

داکتر سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد تصمیم حکومت طالبان در خصوص تعلیق حضور دانشجویان دختر در دانشگاه ها این تصمیم را بسیار مایه تاسف و تاثر دانست و عنوان کرد: حکومت طالبان که داعیه دین و اسلام دارد باید بداند که بر اساس قوانین و احکام اسلامی و آموزه های پیامبر گرامی اسلام (ص) طلب علم بر تمام مسلمانان واجب است.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) مردم را به طلب علم و دانش از گهواره تا گور سفارش کردند و فرمودند به دنبال علم بروید حتی اگر در چین باشد و اینکه طلب علم برای تمام مسلمانان چه مرد و چه زن واجب است.

به گفته این کارشناس افغان مشخص نیست طالبان با چه منطقی پس از آنکه مدارس دخترانه بالاتر از صنف ششم را مسدود کردند اکنون دروازه های دانشگاه ها را به روی دختران دانشجو بسته اند، چنین اقدامی با هیچ منطقی سازگار نیست زیرا آموزش و آموختن حق مسلم بشر است اما طالبان دیدگاه های متهجرانه خود و برداشت های نادرست خود از اسلام را به جامعه عرضه می کنند و حق و امتیاز مسلم مردم را از آن ها می گیرند.

مظفری عنوان کرد: همانگونه که طالبان با محدود کردن آزادی بیان وعقیده افکار خود را در جامعه پیاده و باعث نفرت مردم از خودشان و فاصله عده ای از دین شدند با مسدود کردن درهای مدارس و دانشگاه ها به روی دختران هم به پیکر اسلام عزیز ضربه وارد می کنند و اینگونه عملکرد طالبان که داعیه اسلام دارند مردم دنیا را نسبت به اسلام بدبین می کند.

وی تصریح کرد: در حالیکه اسلام عزیز دین دانش و دین نجات است عملکرد طالبان این دین مقدس را در دنیا وارونه جلوه می دهد و همانگونه که تروریست های داعش پرچم اسلام را برداشته اند و به نام دین دست به کشتار انسان های بیگناه می زنند، طالبان هم با داعیه اسلام تیشه به ریشه علم و دانش می زنند و در دنیا نسبت به اسلام دیدگاه منفی ایجاد می کنند.

این کارشناس افغان با اشاره به ادعای طالبان مبنی بر اینکه آن ها به دنبال اسلام ناب هستند گفت: گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش با داعیه اسلام، این دین مقدس را یک دین انسان کش معرفی و نسبت به اسلام در دنیا دیدگاه منفی ایجاد کردند و در حالی که پیامبر گرامی اسلام (ص) اسلام را دین رحمت، رافت و مهربانی معرفی کردند، این گروه های تروریستی اسلام را دین دهشت و کشتار معرفی کردند و اکنون طالبان هم با اقدامات خود به گونه ای دیگر اسلام را دین جهل معرفی می کنند در حالیکه اسلام دین علم و دانش است.

مظفری یاد آور شد: طالبان با وضع مقرراتی مانند بستن دروازه های حمام های عمومی به روی زنان مخالفت آشکار با نظافت می کنند در حالیکه بر اساس آموزه های اسلام نظافت جزئی از ایمان است، بستن دروازه های مدارس، مراکز آموزشی و فنی وحرفه ای و دانشگاه ها به روی دختران هم باعث تنفر جامعه جهانی نسبت به آن ها و بی باوری نسبت به شعارهایشان می شود.

این کارشناس افغان گفت: طالبان که ادعا می کنند اسلام ناب محمدی را ترویج می کنند باید بدانند که با ایجاد وحشت و بستن دروازه های مدارس و دانشگاه ها نمی توانند اسلام را تبلیغ و ترویج کنند در هیچ جای اسلام ممنوعیتی برای آموزش دختران وضع نشده است، در حالیکه پیامبر گرامی اسلام (ص) فراگیری علم را بر تمام مسلمانان مرد و مسلمانان زن واجب می داند سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان آموزش را امری مباح می داند که اینگونه گفتار و رفتار در مخالفت صریح با اسلام است و اینگونه تبلیغ دیدگاه های متهجرانه به نام اسلام ناب محمدی جفای به اسلام است.

وی اضافه کرد: وظیفه و رسالت تک تک افراد جامعه انسانی و اسلامی در سراسر دنیا این است که در برابر فرمان های ضد اسلامی، ضد خواسته های بشری و خلاف تمدن و ترقی، مبارزه کنند تا جلو این اقدامات متهجرانه طالبان گرفته شود.

 

کلیدواژه