ثور 23, 1402 18:23 Asia/Kabul

مدیر انتشارات افغانستانی عرفات که در تهران فعالیت دارد گفت امسال با 45 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارند.

محمد ابراهیم شریعتی مسؤول انتشارات عرفات در تهران در مصاحبه با رادیو دری درباره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: «سال‌های گذشته ناشران داخل افغانستان نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند و در دو راهرو مربوط به افغانستان جمع می شدیم اما متاسفانه امسال از افغانستان کسی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت ندارد.»

شریعتی گفت علاوه بر انتشارات عرفات، انتشارات آمو نیز که مجوز رسمی انتشاراتی دارد در نمایشگاه امسال کتاب تهران حاضر است و این دو انتشارات، نمایندگان صنعت نشر افغانستان هستند.

وی گفت: «متاسفانه کتاب در افغانستان روزگار خوبی ندارد زیرا دانشگاه‌ها تعطیل است، بسیاری از کشور مهاجرت کرده اند و کسانی که مانده اند نیز گرفتار نان شب هستند.»

شریعتی در ادامه تأکید کرد کتابی که در تهران به زبان فارسی منتشر می‌شود در افغانستان، تاجیکستان، شمال پاکستان، بخشی از ازبکستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و قسمت هایی از عراق مخاطب دارد و نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک پدیده در منطقه خاورمیانه مطرح شد.

محمد ابراهیم شریعتی مسؤول انتشارات عرفات از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی درخواست کرد به نمایشگاه کتاب تهران سر بزنند و حتما کتاب خریداری کنند.

حضور غرفه های افغانستانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران