ثور 13, 1403 20:24 Asia/Kabul

دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان تاکید کرد: آمران و عاملان حملات مسلحانه و کشتار مردم بیگناه در افغانستان دست پرورده های استکبار هستند که باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

مولوی عبدالرئوف توانا در گفت‌وگو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به حمله مسلحانه اخیر به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه ولسوالی گذره هرات که منجر به شهادت شش نمازگزار از جمله یک کودک خردسال و زخمی شدن چند تن دیگر شد، اظهار کرد: قتل برادران شیعه در افغانستان به معنای قتل تمام مردم افغانستان است زیرا مردم این کشور همه اعضای یک خانواده و اعضای یک پیکرند و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند.

وی افزود: این حمله مسلحانه که برادران و خواهران شیعه را به سوگ نشاند در حقیقت تمام مردم افغانستان را ماتم زده کرد و دشمن حتی به کسانی که در حال عبادت هستند هم رحم نمی کند،  

مولوی توانا گفت: پشت این توطئه دست های مغرض و شبکه های متعلق به قدرت های استکباری قرار دارند که در جهت اختلاف افکنی میان مسلمانان از هیچ حرکتی دریغ نمی کنند. بنابراین حکومت فعلی در افغانستان باید هرچه سریع‌تر برای نابودی ریشه های این جریان ها که در جهت اختلاف افکنی میان مردم افغانستان گام برمی دارند، اقدام کند.

دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: با وجود ده ها سال جنگ در افغانستان مردم این کشور هیچ گاه به سوی اختلافات قومی و مذهبی نرفتند زیرا وحدت و همدلی را از ارزش های الهی می دانند، این توطئه های دشمنان هم خنثی می شود و آمران و عاملان جنایت اخیر هم به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

مولوی توانا یاد آور شد: این توطئه فقط برای افغانستان نیست بلکه یک توطئه جهانی است؛ امروز ما در برابر قدرت های استعماری قرار داریم و جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان آن قرار دارد، تلاش دشمن هم این است که جامعه اسلامی را به سمتی بکشاند که دچار ضعف و اختلاف شود و در برابر دشمن مشترک تمرکز نداشته باشد.

این کارشناس افغان عنوان کرد: دنیای استکبار که متوجه شده نمی تواند تمدن اسلامی را نابود کند به دنبال آن است که با ابزار دین به جنگ اسلام بیاید چنانکه در کشورهایی مانند عراق و سوریه جریان هایی را به نام اسلام ایجاد کردند تا میان مسلمانان اختلاف بیندازند و زیرساخت های تعدادی از کشورهای اسلامی را هم نابود کردند.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی حکومت های منطقه و ملت های مسلمان باید هوشیار و بیدار باشند. اسلام اجازه قتل هیچ کسی را به افراد نمی دهد. کسانی که داخل مساجد می شوند و خون انسان ها را می ریزند هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و دست پروده های استکبار برای نابودی امت اسلامی هستند که باید با آن ها برخورد جدی شود.           

کشورهای منطقه باید برای نابودی تروریسم اتاق مشترک مبارزه ایجاد کنند

کلیدواژه