عقرب 09, 1398 11:56 Asia/Kabul
  • ایران آماده همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده حفظ و گسترش تعامل و همکاری سازنده همراه با حُسن نیت و احترام متقابل با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر مبنای دقت حرفه‌ای و بی‌طرفی این نهاد است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه با تبریک انتخاب «رافائل گروسی» Rafael Grossi به عنوان مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی و با اشاره به نقش مهم کشورهای عضو این نهاد در حوزه خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای، ابراز امیدواری کرد: این نهاد بین المللی در نهایت بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری‌ به وظایف و ماموریت‌های بین المللی خطیر خود عمل کند.

موسوی با تاکید بر نقش منحصر به فرد آژانس درخصوص جنبه‌های هسته‌ای برجام و نیز اهمیت این نهاد در حوزه همکاری‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران با سایر کشورهای عضو، برای مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد. 

در همین حال، «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر حرفه‌ای‌گری، استقلال و بی طرفی آژانس تاکید کرده است، افزود: تهران انتظار دارد این رویکرد در هر شرایطی توسط آژانس و مقامات آن حفظ شود و کشورهای عضو نیز از اعمال فشار به آژانس جداً خودداری کنند.  

«رافائل گروسی» روز سه شنبه با رای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان مدیر کل جدید این آژانس انتخاب شد.

"گروسی" جانشین «یوکیا آمانو» مدیرکل پیشین این سازمان شده است.

کلیدواژه