عقرب 09, 1398 13:22 Asia/Kabul
  • موسوی: ملت عراق اجازه سوءاستفاده به بیگانگان نخواهد داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحولات اخیر در عراق گفت: مردم این کشور، اجازه سوءاستفاده بیگانگان به بهانه مطالبات مردمی را نمی‌دهند.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به برخی اعتراض‌ها در شهرهای مختلف عراق تصریح کرد: مردم عراق مطالباتی دارند که از طرف دولت و گروه‌های مختلف از جمله احزاب و شخصیت‌های این کشور این مطالبات به رسمیت شناخته شده است.

موسوی تاکید کرد: قطعاً دولت و ملت عراق و گروه های سیاسی، این مسائل را حل خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با تاکید به رعایت اصل عدم مداخله از سوی جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورها گفت: ایران درخصوص کشور دوست و همسایه عراق نیز بر این اصل پایبند است.

موسوی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت عراق دارای روابط حسنه و عمیقی است و در کنار دولت و ملت عراق بوده و خواهد ماند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز روز چهارشنبه با اشاره به طراحی دشمنان برای سلب امنیت از برخی کشورهای منطقه، تصریح کردند: دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی آنان، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز بدانند مطالبات به‌حق آنها فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تامین است.

برخی از شهرهای عراق و لبنان در روزهای اخیر شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضع مالیات و بحران اقتصادی است.

کلیدواژه