عقرب 10, 1398 12:30 Asia/Kabul
  • اتاق ایران، نائب رئیس اتاق بازرگانی جاده ابریشم شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق بازرگانی ایران به عنوان نائب رئیس تشکل چند ملیتی اتاق بازرگانی جاده ابریشم انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه اتاق بازرگانی جاده ابریشم با عضویت 67 کشور جهان تشکیل شده است، افزود: نخستین اجلاس اتاق‌های جاده ابریشم به میزبانی کشور چین در ماه نوامبر برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین با بیان اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا، زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای آسیای مرکزی را فراهم کرده است، تصریح کرد: همزمان با افزایش حجم مبادلات کالاهای ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل ریلی و حمل و نقل سردخانه‌ای نیز توسعه می‌یابد.

موافقنامه تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اورآسیا از 27 اُکتبر/5عقرب اجرایی شده است.

این موافقتنامه شامل 862 قلم کالا است که 360 قلم ترجیحات اعطایی ایران به اورآسیا و 502 قلم هم ترجیحات اعطایی اورآسیا به ایران است.

هم اکنون پنج کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان عضو اتحادیه اورآسیا هستند. این اتحادیه با بیش از 40 کشور و سازمان بین‌المللی برای فعالیت در چارچوب مقررات اتحادیه اورآسیا اعلام آمادگی کرده است.

کلیدواژه