موسوی: تحریم‌های تکراری، آمریکا را به اهدافش نمی‌رساند
(last modified 1398-08-11T07:42:07+00:00 )
عقرب 11, 1398 12:12 Asia/Kabul
  • موسوی: تحریم‌های تکراری، آمریکا را به اهدافش نمی‌رساند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحریم های جدید آمریکا ضد ایران گفت: تحریم‌های تکراری آمریکا، این کشور را به اهدافش نخواهد رساند.

وزارت امورخارجه آمریکا درچارچوب تشدید تروریسم اقتصادی ضد مردم ایران، روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی ضد بخش عمران و مواد مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران وضع کرد.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه با بیان اینکه اینگونه اقدامات آمریکا، نشانه ضعف و ناکارآمدی دیپلماسی این کشور است، افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی آمریکا از انجام ابتکار و راهکارهای دیپلماتیک و معقول ناتوان بوده و تنها اتکاء آنها به زور و تروریسم اقتصادی است.
موسوی با بیان اینکه دیپلماسی قلدرمآبانه آمریکا که در ارتباط با سایر کشورها و حتی سازوکارهای بین المللی و چند جانبه نیز بکار گرفته می‌شود به یک معضل جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: آمریکا باید از غوطه ور شدن در توهمات خود ساخته دست بردارد و به اجرای تعهدات خود در برجام بازگردد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مه 2018 در تصمیمی غیرقانونی، این کشور را از برجام خارج کرد و تحریم‌‌ها را علیه ایران برگرداند.
جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و برآورده نشدن انتظاراتش از مه 2019 برخی تعهدهای برجامی خود را کاهش داده است.

کلیدواژه