لاریجانی: آمریکا با سبک‌سری به دنبال آشفته‌سازی منطقه است
(last modified Sun, 03 Nov 2019 06:11:05 GMT )
عقرب 12, 1398 10:41 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: آمریکا با سبک‌سری به دنبال آشفته‌سازی منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: آمریکا با سبک سری و برای رسیدن به اهداف شوم خود، به دنبال آشفته سازی منطقه است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز(یکشنبه) با اشاره به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره نفت سوریه افزود: ترامپ متوجه نیست که خاک و نفت سوریه متعلق به دولت و ملت این کشور است و آمریکا حق ندارد با تجاوز به خاک سوریه و تصرف میادین نفتی، قصد غارت آن را داشته باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیراً گفت: "شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی از سوریه که نفت در آنها وجود دارد، باقی خواهند ماند تا از نفت محافظت کنند."

لاریجانی تصریح کرد: اظهارات رئیس جمهوری آمریکا پرده از چهره واقعی و ضد مردمی این رژیم برمی‌دارد و ماهیت ضدبشری و استثماری آنها را برای جهانیان آشکار می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: مردم بیدار منطقه، همانگونه که داعشِ دست نشانده آمریکا را نابود کردند، پاسخ قوی‌تری به این دسیسه آمریکا نیز خواهند داد.

لاریجانی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سیزده آبان، "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" اظهار کرد: این روز، نماد هویتی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استکبار است و عمق تفکر ملت ایران به استقلال کشور را نشان می‌دهد.

فردا(دوشنبه) سیزده آبان 1398 هجری شمسی (چهارم نوامبر 2019) روز ملی "مبارزه با استکبار جهانی" در جمهوری اسلامی ایران است.

چهل سال پیش در چنین روزی (سیزدهم آبان 1358هجری شمسی- چهارم نوامبر 1979) دانشجویان ایران در اعتراض به توطئه‌های متعدد آمریکا ضد انقلاب اسلامی ایران، لانه جاسوسی (سفارت) آمریکا را در تهران تسخیر کردند.

 

کلیدواژه