میزان 14, 1395 08:40 Asia/Kabul
  • "زیگمار گابریل" معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان

دیدارهای برنامه ریزی شده رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه ایران با معاون صدراعظم آلمان لغو شد.

"حسین امیرعبداللهیان"، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل با اشاره به لغو دیدار "علی لاریجانی"، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با "زیگمار گابریل" معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان، تاکید کرد: حفظ مواضع اصولی، امری حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین امیرعبداللهیان افزود: حفظ مواضع اصولی و استقلال سیاسی ایران، برای تهران امری حیاتی است.

این در حالی است که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز، در پی اظهارات اخیر معاون صدر اعظم آلمان، دیدارش با وی را لغو کرد.

آیت الله "صادق آملی لاریجانی" رییس قوه قضاییه ایران نیز روز دوشنبه در نشست مسئولان عالی قضایی جمهوری اسلامی با رد شرط "زیگمار گابریل" درخصوص به رسمیت شناختن رژیم غاصب اسراییل گفت: ایران سالها است که برای مقاومت در برابر چنین خواسته های غیر منطقی فشارهای زیادی را تحمل کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ادعاهای حقوق بشری وزیر آلمانی و اتحادیه اروپا ضد ایران افزود: این ادعاهای نادرست در حالی است که روزانه ده ها نفر در یمن به دست نظامیان عربستان و با حمایت آمریکا، قتل عام می شوند اما هیچ واکنشی در این زمینه از سوی کشورهای غربی مشاهده نشده است.

زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان هفته گذشته پیش از سفر به تهران در گفتگو با مجله خبری «اشپیگل» گفته بود: آلمان تنها درصورتی روابط عادی و دوستانه با ایران خواهد داشت که دولت ایران وجود رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

گابریل همچنین در ادعاهایی بی پایه و اساس از نقض حقوق بشر در ایران و نقش تهران در بحران سوریه ابراز نگرانی کرده بود.

کلیدواژه