لاریجانی: زمینه برای توسعه همکاری بین تهران و باکو فراهم است
(last modified 1398-08-13T14:17:13+00:00 )
عقرب 13, 1398 18:47 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: زمینه برای توسعه همکاری بین تهران و باکو فراهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی فضای بسیار خوبی برای تقویت همکاری و مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و جمهوری آذربایجان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «بنیاد حسین اف»  سفیر جمهوری آذربایجان در تهران‏ افزود: مردم و مسئولان ایران همواره علاقه مند به گسترش روابط و همکاری با جمهوری آذربایجان هستند.

لاریجانی با تاکید بر لزوم گسترش همکاری پارلمانی بین ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ایران برای گسترش همکاری پارلمانی با جمهوری آذربایجان محدودیتی قائل نیست و روابط باید در تمام زمینه ها تسهیل شود.

«بنیاد حسین اف» سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز در این دیدار، روابط دو کشور را گسترده و تاریخی دانست و اظهار کرد: روابط تهران و باکو در حوزه های مختلف در حال گسترش است.

حسین اف همچنین با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای توسعه گردشگری بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد: باکو همواره از توسعه همکاری و مبادلات با ایران حمایت می کند.

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان، حجم گردش تجاری تهران و باکو در سال 2018، 74 درصد افزایش یافته و به 446 میلیون دلار رسیده است.

 

کلیدواژه