عقرب 14, 1398 09:07 Asia/Kabul
  •  واکنش وزارت امور خارجه ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به اعلام تحریم‌های جدید علیه چند از مسئولان و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی از سوی آمریکا گفت: دولتمردان رژیم آمریکا برای تسکین سرخوردگی‌های ناشی از ناکامی در برابر اراده پولادین ملت ایران نسبت به اعلام تحریم‌هایی پوچ مبادرت می ورزند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، نام یک نهاد و ۹ شخصیت حقیقی ایرانی را به فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم خود اضافه کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا؛ سید "عباس موسوی" با محکوم کردن اینگونه تحریم‌های یکجانبه، گفت: اینگونه اقدامات تنها نشانه استیصال و ناتوانی این رژیم در بهره مندی از راهکارهای دیپلماتیک و منطقی بوده که در چارچوب نگاه قلدر مآبانه آمریکا به سایر کشورها و موضوعات مهم جهانی و بین المللی قابل ارزیابی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین بیانیه کاخ سفید در روز 13 آبان را وقیحانه خواند و افزود: کاخ سفید همواره با زبانی غیر مودبانه و غیر دیپلماتیک سعی می کند با باز نگه داشتن یک پرونده بسته شده تاریخ را تحریف نماید.

موسوی ادامه داد: دولت آمریکا نمی‌تواند با این لفاظی‌ها جنایاتی را که از کودتای 28 مرداد سال 1332 و بعد از آن با دزدی، غارت، قتل و تروریسم اقتصادی در حق ملت ایران روا داشته پنهان کرده و جای جلاد و قربانی را عوض نماید.

 

 

کلیدواژه