بعیدی نژاد:‌ شکست برجام عواقب خطرناکی برای امنیت جهان دارد
(last modified 1398-08-15T05:08:54+00:00 )
عقرب 15, 1398 09:38 Asia/Kabul
  • بعیدی نژاد:‌ شکست برجام عواقب خطرناکی برای امنیت جهان دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس هشدار داد، شکست برجام عواقب خطرناکی برای امنیت جهان در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، «حمید بعیدی نژاد» روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای افزود: سایر طرف‌های عضو برجام پس از خروج آمریکا از این معاهده نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند و در مقابل، ایران به انجام اقداماتی متوسل شد که این توافق از بین نرود.

سفیر ایران در لندن گفت: ایران برخی تعهدات خود را براساس متن توافق کاهش داد تا به سایر طرف ها هشدار دهد  که این وضع نمی تواند پایدار باشد و از آنها خواسته شد که سهم تعهدات خود را انجام دهند.

بعیدی نژاد خاطرنشان کرد، تهران تلاش می کند که برنامه جامع  اقدام مشترک برجام به طور کامل از بین نرود و طرف مقابل به اجرای تعهدات خود باز گردد.

سفیر ایران در انگلیس همچنین  در پاسخ به سؤالی درباره گفت وگو با رئیس جمهوری آمریکا برای دستیابی به توافق جدیدی که موضوع موشکی ایران را هم شامل شود، تصریح کرد؛ انجام مذاکره مجدد درباره توافق جدید، کلیت برجام را از بین می برد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روزسه شنبه با اعلام اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از روز چهارشنبه در تأسیسات هسته‌ای "فُردو" تاکید کرد، همه طرف های برجام باید بدانند که ایران نمی‌تواند یکجانبه به برجام پایبند باشد.

آمریکا می  2018 به‌طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای پنج به علاوه یک که در سال 2015 به امضا رسید، خارج شد و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

تهران یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و ناکارآمدی وعده اروپایی‌ها برای جبران تحریم‌های آمریکا ضد ایران، به کاهش گام به گام تعهدهای برجامی خود روی آورده است.

کلیدواژه