میزان 14, 1395 09:35 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار رئیس سرویس اطلاعات عراق
    رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار رئیس سرویس اطلاعات عراق

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عراق حمایت از تمامیت ارضی و تقویت وحدت و همدلی میان تمام گروه های عراقی اعم از سنی، شیعی و کُرد است.

«علی لاریجانی»رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار «مصطفی کاظمی» رئیس سرویس اطلاعات عراق در تهران افزود: عراق با وحدت و انسجام میان گروه های داخلی می تواند بر مشکلات کنونی غلبه کند.

به گزارش ایرنا؛ رئیس مجلس شورای اسلامی به خطر تجزبه کشورهای منطقه از جمله عراق اشاره کرد و گفت: برخی از رهبران غربی بر این باورند که با تقسیم کشورها می توانند به مشکلاتشان در منطقه پایان دهند،در حالی که این اندیشه کاملاً اشتباه است و باید با قدرت، از وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق دفاع کرد.

رئیس سرویس اطلاعات عراق نیز با قدردانی از کمک های همه جانبه و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق گفت: انگیزه مبارزان عراقی در مبارزه با داعش هر روز بیشتر می شود و در آینده نزدیک، ثبات و آرامش در عراق برقرار خواهد شد.

کاظمی با تاکید براینکه نقش مرجعیت دینی در عراق همواره برای مردم این کشور نجات بخش بوده است، افزود،امروز افراط گرایی و تروریسم در منطقه آفت بزرگی است که تنها با همکاری همه کشورهای منطقه می توان بر آن غلبه کرد.

 

 

 

 

کلیدواژه