موسوی: توافق ریاض کمکی به حل مشکلات یمن نخواهد کرد
(last modified 1398-08-15T11:30:54+00:00 )
عقرب 15, 1398 16:00 Asia/Kabul
  •  موسوی: توافق ریاض کمکی به حل مشکلات یمن نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به توافق ریاض بین بعضی از گروههای جنوب یمن با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور گفت: امضای چنین اسنادی هیچ کمکی به حل مشکلات یمن نخواهد کرد.

دیروز (سه شنبه) توافقنامه ای در ریاض بین نیروهای وفادار به «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) امضاء شد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه افزود: توافق ریاض در جهت تثبیت اشغالگری عربستان و متحدانش در جنوب یمن به صورت مستقیم و یا از طریق نیروهای نیابتی آنان خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: مردم هوشیار یمن که همیشه با اشغالگران مبارزه کرده اند به دشمنان و بدخواهان آنان اجازه نخواهند داد، جنوب این کشور تحت کنترل و اشغال نیروهای خارجی در آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین به عربستان سعودی توصیه کرد: چنانچه در ادعاهای خود برای حل مشکل یمن جدی است، به جای تصمیم گیری برای گروههایی که فاقد هر گونه اختیاری هستند، به ابتکار ارائه شده از سوی «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن مبنی بر توقف حملات به دو کشور پاسخ مثبت دهد.

موسوی با تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی یمن خاطرنشان کرد: ایران همانطور که بارها تاکید کرده است، گام اول حل بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و رفع محاصره ظالمانه از این کشور و گام بعدی را انجام گفتگوهای یمنی – یمنی برای وصول به توافق برای آینده سیاسی این کشور می داند.

 

کلیدواژه