عقرب 17, 1398 11:07 Asia/Kabul
  •  آل حبیب: آمریکا به تحریم های یکجانبه علیه کشورها معتاد شده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه خاطرنشان کرد، آمریکا به تحریم های یکجانبه علیه کشورهایی که از سیاست های استعماری آن پیروی نمی کنند، معتاد شده است.

به گزارش ایرنا، "اسحاق آل حبیب" در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع "تحریم های کوبا"، یکجانبه گرایی آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی دانست و گفت:  توسعه رو به رشد اقدامات قهریه یکجانبه، یکی از علائم بارز یکجانبه‌گرایی همراه با یک سیاست خارجی مداخله‌گرانه، ناقص و کوتاه‌بینانه است.

سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اینکه تحریم های غیرانسانی و محاصره تحمیل شده توسط آمریکا علیه کوبا تقریباً به مدت 6 دهه، ناعادلانه ترین و طولانی ترین سیستم مجازات‌های یک جانبه اعمال شده علیه هر کشور است افزود، این اقدامات تهاجمی، نقض فاحش هنجارها و اصول اساسی در نظم روابط بین الملل را تشکیل می‌دهد.

"آل حبیب" به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و اظهار داشت، ملت ایران هزینه مقاومت و ایستادگی در برابر توسعه‌طلبی آمریکا را می‌پردازد.

آل حبیب بااشاره به اینکه ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را تجربه کرده است، تصریح کرد، ایران و کوبا برای مقاومت و اصرار بر استقلال خود از سیاست‌های استعماری ایالات متحده، هزینه پرداخت می‌کنند.

سفیر ایران در سازمان ملل از جامعه بین الملل خواست تا در برابر مداخلات مخرب و یکجانبه گرایی آمریکا راه حل‌هایی بیابد و تاکید کرد، ایران به شدت به همکاری با کشورهای دوست از جمله کوبا برای اتخاذ تدبیر درباره این چالش ادامه می‌دهد و اجازه نخواهد داد دولت آمریکا با اعمال سیاست خارجی محروم از هرگونه اصول، به اهداف نامشروع خود برسد.

 

کلیدواژه