عقرب 17, 1398 11:16 Asia/Kabul
  • نتانیاهو و تکرار ادعاها درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه دوباره ادعاهای واهی خود درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "بنیامین نتانیاهو" پس از نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی مدعی شد، ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح اتمی دارد.

"نتانیاهو" در ادامه از کشور‌های اروپایی خواست با آنچه او اقدامات خصمانه ایران خواند، مقابله کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه شب نیز در واکنش به گام چهارم برجامی ایران ادعا کرده بود، ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است.

این اظهارات مضحک نتانیاهو در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در شانزده گزارش  پایبندی ایران به برجام و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است.

جمهوری اسلامی ایران 18 ثور 1398، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد، بخشی از تعهدات برجامی خود را بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق معلق می‌کند.

ایران تاکنون در 4 گام از تعهدات برجامی‌اش کاسته است.

ایران با تاکید بر ادامه کاهش تعهدات برجامی خود تصریح کرده است این اقدامات  در صورتی که شرکای برجام، گام‌های لازم را برای ایفای تعهدات خود بردارند به سرعت قابل بازگشت هستند.

بر اساس بندهای 26  و 36  برجام، در صورت پایبند نبودن طرف مقابل به تعهداتش، ایران حق دارد اجرای تعهدات خود را به شکل کلی یا جزئی متوقف کند.

 

کلیدواژه