عقرب 17, 1398 14:49 Asia/Kabul
  •  عراقچی: منافع ایران مهمتر از حفظ یک توافق است

معاون وزیر امورخارجه ایران گفت: حفظ منافع ملت ایران، مهمتر از حفظ یک توافق با دیگر کشورهاست.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی منع اشاعه سلاح های هسته ای با عنوان "انرژی هسته‌ای- خلع سلاح و منع اشاعه" در مسکو، به خبرنگاران گفت: ایران از یک سو اراده خود برای عمل به تعهدات برجامی و از سوی دیگر کاهش تعهدات در صورت عمل نکردن دیگر کشورها به تعهداتشان را به طور شفاف نشان داده است.
عراقچی تصریح کرد: ایران به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت داده و اگر شرایط تغییر نکند در مسیر کاهش تعهدات حرکت خواهد کرد.
مذاکره کننده ارشد ایران با اشاره به انزوای بین‌المللی آمریکا نیز گفت: بسیاری از کشورها از جمله شرکت کنندگان در کنفرانس بین‌المللی مسکو ، یکجانبه گرایی آمریکا را محکوم کرده‌اند.
معاون وزیر امورخارجه ایران افزود: حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز یکجانبه گرایی مفرط آمریکا را محکوم می کنند و امروزه حرکتی در سراسر جهان ضد یکجانبه گرایی آمریکا شکل گرفته است که هر روز تقویت می‌شود.
کنفرانس بین‌المللی منع اشاعه سلاح های هسته ای با عنوان "انرژی هسته‌ای- خلع سلاح و منع اشاعه" از امروز(جمعه)  با حضور مقامات و شخصیت‌های ۴۰ کشور جهان و چند نهاد مهم بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسکو آغاز شد.
«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مسکو و در نشست های اختصاصی با موضوع توافق هسته‌ای ایران، آخرین وضعیت برجام را تشریح خواهد کرد.

کلیدواژه