آغاز اجلاس وزرای خارجه عضو "اکو" در ترکیه با حضور ایران
(last modified 1398-08-18T09:36:58+00:00 )
عقرب 18, 1398 14:06 Asia/Kabul
  • آغاز اجلاس وزرای خارجه عضو

اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با حضور وزیر امور خارجه ایران در ترکیه آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از انکارا، بیست و چهارمین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری  اقتصادی اکو (ECO) روز شنبه درحالی آغاز به کار کرد که "محمدجواد ظریف"  وزیر امور خارجه ایران نیز شب گذشته برای حضور در آن وارد ترکیه شد.

وزیر امورخارجه ایران در بدو ورود به فرودگاه آنتالیا ترکیه در گفت وگو با خبرگزاری ها، با اشاره به برداشتن گام چهارم در برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران قبلا هشدار داده بود در مقابل به نتیجه نرسیدن اقدامات طرف‌های مقابل و بدعهدهای آمریکا، گام‌های بعدی را خواهد برداشت .

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان در اجلاس یکروزه اکو (ECO) مهمترین مسائل اقتصادی مشترک و اهداف سازمان همکاری اقتصادی منطقه ای را بررسی و پیگیری خواهند کرد.

اکو، سازمان منطقه‌ای دولتی است که در سال ۱۹۸۵ از سوی جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و پاکستان، با هدف پیشبرد همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشور‌های عضو، تاسیس و در سال ۱۹۹۲، هفت کشور افغانستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان را به عضویت پذیرفت.

کلیدواژه