جبلی: جهان اسلام برای مقابله با دشمنان به وحدت نیاز دارد
(last modified Wed, 13 Nov 2019 06:04:04 GMT )
عقرب 22, 1398 10:34 Asia/Kabul
  • جبلی: جهان اسلام برای مقابله با دشمنان به وحدت نیاز دارد

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر وحدت مسلمانان تاکید دارد، گفت: جهان اسلام برای مقابله با دشمنان به وحدت نیاز دارد.

«پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران در نشستی با علمای اهل تسنن که به مناسبت هفته وحدت در این سازمان برگزار شد، با اشاره به توطئه های دشمنان در ایجاد اختلاف بین مسلمانان افزود: شیعه انگلیسی و سُنی سعودی و اسرائیلی با پول کلان درصدد ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمانان و تحقق اهداف دشمنان هستند.

جبلی با بیان اینکه تقویت وحدت جهان اسلام، رسالت سازمان صدا و سیمای ایران است، تصریح کرد: رویکرد معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران علاوه بر تبیین واقعیت‌ها، پیشرفت‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، مقابله با جریان‌های انحرافی و تفرقه انگیز است.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی دیگر کشور‌هاست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد در سخت‌ترین شرایط ظلم استکبار علیه اسلام می‌تواند جامعه را به موفقیت برساند و عامل رهایی از بی عدالتی باشد.

اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) میدانند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را "هفتۀ وحدت" نامگذاری کردند.

کلیدواژه