حمایت ایران از تمامیت ارضی و وحدت ملت یمن
(last modified 1398-08-22T07:00:26+00:00 )
عقرب 22, 1398 11:30 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از تمامیت ارضی و وحدت ملت یمن

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار "ابراهیم محمد محمد الدیلمی" سفیر یمن در تهران بر حمایت ایران از تمامیت ارضی و وحدت ملت یمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "حسین امیرعبداللهیان" روز سه شنبه در این دیداربا اشاره به نقشه شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه کشورهای منطقه، بر سیاست اصولی ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه، حفظ تمامیت ارضی کشورها و جلوگیری از سیاست تفرقه افکنانه و تجزیه طلبانه دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت، تهران از تمامیت ارضی و وحدت ملت یمن حمایت می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل  ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید یمن در تهران و تبریک برای کسب موفقیت های مردم یمن در برابر اشغالگران و جنگ افروزان گفت: مقاومت، ایستادگی و ایمان ملت یمن در برابر متجاوزان چاره و نتیجه ای جز تسلیم شدن به حل سیاسی بحران برای آنها برجا نگذاشته است.

"امیرعبداللهیان" همچنین خواستار حمایت مجامع بین‌المللی از حقوق از دست رفته مردم بی دفاع یمن شد و گفت: ضروریست نمایندگان واقعی مردم یمن بتوانند با امکان حضور در مجامع و سازمان های بین المللی خواسته های به حق و قانونی مردم خود را استیفا نمایند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در ادامه تداوم محاصره انسانی یمن را جنایتی بزرگ و فاجعه انسانی خواند.

"الدیلمی" نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن، ماموریت دیپلماتیک خود در ایران را افتخار و باعث تقویت روابط دو کشور خواند.

سفیر یمن در تهران با توجه به روند تحولات میدانی و سیاسی یمن بر ضرورت آتش‌بس کامل و لغو محاصره انسانی این کشور تاکید و آن را گام مهمی در تحقق هرگونه توافق سیاسی خواند.

"الدیلمی" با اشاره به تحولات منطقه و یمن اظهار داشت، دولت نجات ملی این کشور از خواسته های برحق ملت یمن کوتاه نخواهد آمد.

کلیدواژه