تاکید ایران بر اهمیت گفت و گو به عنوان یگانه راه حل مشکلات منطقه
(last modified Wed, 13 Nov 2019 07:36:19 GMT )
عقرب 22, 1398 12:06 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر اهمیت گفت و گو به عنوان یگانه راه حل مشکلات منطقه

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: تهران همواره بر اهمیت گفت و گو به عنوان یگانه راه حل مشکلات منطقه تاکید داشته است و از همه توان خود برای ایجاد فضای گفت وگو بین کشورهای منطقه استفاده می کند.

 «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اظهارات یک مسئول اماراتی مبنی بر حل مشکلات منطقه براساس گفت و گو و اجتناب از وقوع جنگ در منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فضای گفت وگو بین کشورهای منطقه  پیش قدم بوده است.
موسوی افزود: پیشنهاد "تشکیل مجمع گفت و گوهای منطقه‌ای" و "پیمان منع تجاوز" و همچنین رونمایی از "پویش صلح هرمز" در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل توسط رئیس جمهور اسلامی ایران در چارچوب گفت و و گو و مذاکره سیاسی است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به ارائه "پویش صلح هرمز" به سران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و عراق افزود: این طرح بر امنیت مشترک ایران و کشورهای همسایه مبتنی بر پایبندی به اصول مشترک از جمله خودداری از تهدید به استفاده از زور، حل بحرانها به شکل مسالمت آمیز، احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها و حق تعیین سرنوشت ملت ها تاکید دارد.

کلیدواژه