عقرب 25, 1398 15:15 Asia/Kabul
  •  بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در مطبوعات پاکستان

سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با وحدت مسلمانان جهان در مطبوعات پاکستان بازتاب گسترده ای داشته است .

روزنامه انگلیسی زبان پاکستان "آبزرور" روز شنبه نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای  روز جمعه در جمع شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی در تهران تاکید کردند، محو اسرائیل بدان معناست که مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی باید بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند و از شر اراذل و اوباشی مانند نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خلاص شوند .

روزنامه «نیشن» پاکستان نیز نوشت: ایران به دنبال فرقه زدایی در سرزمین های اشغالی است و  محو اسرائیل هرگز به معنای از بین بردن یهودیان نیست.

این روزنامه افزود، رهبرمعظم انقلاب اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود از سیاست های غرب در قبال برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و فرمودند: انرژی صلح آمیز هسته ای نیاز ملت هاست، اما انحصارطلبان غربی به دنبال آن هستند که این انرژی را در انحصار خود نگه دارند.

روزنامه «پاکستان تودی» هم به نقل از سخنان حضرت آیت الله  خامنه ای گزارش داد، ایران که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و از گروه های مقاومت فلسطین حمایت می کند، اعلام کرد که به دنبال کشتار یهودیان اسرائیل نیست بلکه محو رژیم اسرائیل به منزله محو رژیم تحمیلی صهیونیستی است.

روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» چاپ اسلام آباد نیز نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای اسرائیل را یک رژیم تحمیلی دانستند که با محو آن فلسطینی ها اعم از مسلمان، مسیحیان و یهودیان می توانند درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

در گزارش این روزنامه همچنین آمده است، ایران، رژیم اسرائیل را یک رژیم تحمیلی صهیونیستی می داند و درمقابل آن از گروه های مقاومت مانند حماس و جهاد اسلامی علنا حمایت می کند.

تعدادی از روزنامه های اردو زبان و شبکه های خبری پاکستان نیز بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را بازتاب دادند.

کلیدواژه