ظریف: اعلام حمایت مقامات آمریکایی از مردم ایران دروغی شرم آور است
(last modified 1398-08-28T06:22:43+00:00 )
عقرب 28, 1398 10:52 Asia/Kabul
  •  ظریف: اعلام حمایت مقامات آمریکایی از مردم ایران دروغی شرم آور است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران حمایت مقامات آمریکایی از مردم ایران را دروغی شرم آور خواند و گفت: رژیمی که با اعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم ایران می شود هیچگاه نمی تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد.

"محمد جواد ظریف" دوشنبه شب در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و فریبکارانه مقامات دولت آمریکا از جمله "مایک پمپئو" وزیر خارجه این کشور و برخی دولت های اروپایی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اظهار داشت، اعتراض قانون مند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی، حتی در حوزه غذا و دارو بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.  

ظریف افزود مقامات آمریکایی از جمله  پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایاتشان علیه بشریت از جمله مردم ایران باشند.

وزیر خارجه ایران خطاب به کشورهای آلمان و فرانسه هم گفت: کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌نمایند مسئولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت.

دولت آلمان و وزارت خارجه فرانسه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌هایی از اغتشاشات اخیر در ایران حمایت کردند.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا هم که کشورش پرونده قطوری از مداخله در امور داخلی ایران دارد شنبه شب در توییتر با اشاره به اعتراضات پراکنده در تعدادی از شهرهای ایران، مدعی شده بود، واشنگتن از مردم ایران حمایت می‌کند.

با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در ایران از بامداد روز جمعه، در برخی شهرهای ایران اعتراضات پراکنده‌ای شکل گرفت. این اعتراضات در بیشتر نقاط مسالمت آمیز بود اما در برخی مکان ها با سوء استفاده شماری اراذل و اوباش از مطالبات مردم به بیراهه رفت.