عقرب 28, 1398 12:23 Asia/Kabul
  •  عراقچی: کاهش تعهدات برجامی تا تامین منافع ایران ادامه می یابد

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران گفت: کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی در چارچوب حقوق ایران در برجام صورت می گیرد و تا زمان تامین منافع ایران ادامه خواهد یافت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در دیدار «استف بلوک»  وزیر امورخارجه هلند با انتقاد از بی عملی اروپا درباره اجرای تعهدات خود در برجام و تبیین گامهای چهارگانه ایران در کاهش تعهداتش ذیل برجام تاکید کرد اگر اروپا خواهان حفظ برجام است باید در این زمینه آماده پرداخت هزینه باشد.
عراقچی تاکید کرد: حق ایران برای توقف تمام یا بخشی از تعهداتش در برجام به رسمیت شناخته شده و آنچه که ایران تا به کنون انجام داده است، نقض برجام به شمار نمی رود.
وزیر امور خارجه هلند هم با تاکید مجدد بر ضرورت حفظ برجام گفت:کشورش از ابتکار فرانسه برای پیدا کردن راه حل خروج از بحران جاری حمایت می کند.
عراقچی همچنین در دیدار با «آندره هاسپلز» معاون سیاسی وزارت امور خارجه هلند درباره موضوعات مختلف دوجانبه و چند جانبه و منطقه ای، از جمله برجام، ابتکار صلح هرمز، امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و دریای سرخ، تحولات منطقه ای و همکاری های اقتصادی دوجانبه گفت و گو و رایزنی کرد.
«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در سومین نشست رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و هلند به لاهه سفر کرده است.

 

کلیدواژه