عقرب 30, 1398 20:16 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به مداخله کشورهای اروپایی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت : اروپا به جای اظهارات مداخله آمیز و دفاع از اشرار پاسخگوی خلف وعده های خود به مردم ایران باشد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری صدا و سیما ، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات اخیر مقامات اروپایی بویژه سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا را دخالت در امور داخلی ایران دانست و به کشورهای اروپایی توصیه کرد بهتر است ابتدا به مشکلات و نابسامانی های داخلی خود بپردازند و درپی درمان نارضایتی های گسترده ای باشند که هر هفته در اروپا به اشکال مختلف سر باز می کند .

موسوی افزود: آنچه در خصوص ایران باید در درجه اولِ مورد توجه قرار گیرد پاسخگویی اروپا به خلف وعده و عدم اجرای تعهدات برجامی آنها است .

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد : اروپا باید اول پاسخ همراهی با قلدری های آمریکا در تحریم و تروریسم اقتصادی ضد مردم ایران را بدهد و بعد اظهارات مداخله آمیز و اشک تمساح برای دفاع از اشرار و تخریب کنندگان اموال اماکن عمومی و حتی خصوصی در ایران را بیان کند .

با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در ایران از بامداد روز جمعه، در برخی شهرهای ایران اعتراضات پراکنده‌ای شکل گرفت. این اعتراضات در بیشتر نقاط مسالمت آمیز بود اما در برخی مکان ها با سوء استفاده شماری اراذل و اوباش از مطالبات مردم به بیراهه رفت.

کلیدواژه