شکایت ایران از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در انگلیس
(last modified 1398-09-02T05:02:40+00:00 )
قوس 02, 1398 09:32 Asia/Kabul
  • شکایت ایران از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در انگلیس

سفارت ایران در لندن از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در انگلیس به دلیل تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران، به سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس (آفکام) شکایت کرد.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ایران از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون «بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و من‌وتو»، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی در ایران، شکایت کرد و اجرای قانون درخصوص این شبکه‌ها را از آفکام خواستار شده است.

اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت (بنزین) در ایران از 15 نوامبر، اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را همزمان در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران به همراه داشت.

اما برخی با سوءاستفاده از اعتراض‌های مردمی، با اهداف شوم سیاسی، اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقانونی را با آسیب رساندن به جان و مال مردم عادی و نیروهای امنیتی و انتظامی مرتکب شدند و مطالبات به حق مردم  را به بیراهه کشاندند.

گروه‌های معاند و شبکه‌های ضد نظام خارج از ایران با توجه به این وضعیت، همسو و هماهنگ با اغتشاش‌گران، اقدام به تقویت پروپاگاندای ضد ایرانی کرده و به حمایت از آشوب‌گران پرداختند.

شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» که مرکز آن در لندن است، سابقه پخش مستقیم نشست گروهک تروریستی منافقین را در کارنامه خود دارد و از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می‌شود.

شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «من و تو» نیز از طریق تزریق پول اموال به‌غارت رفته ملت ایران توسط خاندان پهلوی اداره می‌شود.

کلیدواژه