قوس 04, 1398 09:32 Asia/Kabul
  • خنثی شدن حمله برنامه‌ریزی شده دشمن به تأسیسات نفتی

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب از خنثی شدن طرح برنامه‌ریزی شده دشمن برای حمله به تأسیسات نفتی "عسلویه"، جنوب ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "علی شمخانی" با اشاره به تلاش برخی اغتشاشگران برای حمله به تأسیسات نفتی عسلویه گفت: حمله به عسلویه توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود.

"شمخانی" اظهار داشت، به نظر می‌رسد دشمنان درصدد بودند حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" عربستان را با حمله به تاسیسات عسلویه جبران کنند که ناکام ماندند.

پیشتر نیز "علی ربیعی" سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران از تلاش دشمن برای انفجار تأسیسات خط لوله نفتی عسلویه و برنامه‌ریزی برای حمله به مراکز حساس مخابراتی در شیراز مرکز استان فارس جنوب ایران و برخی از مراکز نظامی خبر داده بود.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن شنبه 23 سنبله در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو"  را هدف قرار داد.

پس از این عملیات، "یحیی السریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در بیانیه ای تصریح کرد، عملیات مذکور در چارچوب حق طبیعی و مشروع یمنی ها در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفته است.

آمریکایی ها  و سعودی ها اما با تکرار ادعا‌های بی‌اساس ضد جمهوری اسلامی ایران، مدعی شده‌اند تهران در عملیات پهپادی یمنی ها نقش داشته است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

 

کلیدواژه