تاکید ایران بر لزوم پایبندی کشورها به پیمان "منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای"
(last modified 1398-09-04T11:38:47+00:00 )
قوس 04, 1398 16:08 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر لزوم پایبندی کشورها به پیمان

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: تحقق کامل اهداف پیمان "منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای" در گرو تعهد کشورهای دارای سلاح هسته‌ای به مفاد آن است.

به گزارش ایرنا؛ «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز(دوشنبه) در سی‌وپنجمین نشست کمیسیون مقدماتی پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای افزود: موضع اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران، حذف کامل همه انواع سلاح‌های هسته‌ای و حمایت از اهداف پیمان "منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای" است.

غریب‌آبادی تصریح کرد: دولت‌های دارنده سلاح هسته‌ای، مسئولیت ویژه‌ای در لازم‌الاجراء شدن پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای دارند و باید به طور کامل به روح و متن این پیمان پایبند باشند.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین همچنین بر ضرورت رعایت تعادل در اختصاص بودجه و منابع انسانی برای همه بخش‌های مختلف رژیم‌های راستی‌آزمایی و نیز بهبود ظرفیت‌سازی در دولت‌های امضاکننده تاکید کرد.

پنجاه‌وسومین نشست کمیسیون مقدماتی سازمان پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای که از امروز(دوشنبه) با حضور نمایندگان کشورهای امضاکننده این پیمان در وین آغاز شده است، تا چهارشنبه ادامه دارد.

کلیدواژه