قوس 08, 1398 11:04 Asia/Kabul
  • عراقچی: نجات برجام در گرو تلاش اروپایی‌هاست

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، نجات برجام را در گرو پایبندی طرف‌های اروپایی به تعهدهای برجامی خود دانست. 

"عباس عراقچی" در گفت وگو با روزنامه "ان‌سی‌آر" هلند گفت: هنوز امیدهایی برای نجات برجام وجود دارد اما این مهم در گرو پایبندی اروپایی‌ها به اجرای تعهدهای خود است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه برجام در وضعیت مراقبت‌های ویژه قرار دارد، خاطرنشان کرد: اروپا باید بیشتر تلاش کند تا توافق هسته‌ای ایران نجات یابد.

عراقچی اظهار کرد: یکی از درس‌هایی که ایران در جریان برجام گرفت، این است که نتیجه معامله و اجرای تعهدها، تحریم‌های بیشتر ضد ایران بوده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تاکید کرد: اگر این رویه تداوم یابد، ایران رفتارهای خود را تغییر می‌دهد و درس دیگر برجام آن بود که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد.  

عراقچی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران حاضر به گفت و گو درباره توافق مورد دلخواه آمریکاست، گفت: ایران دوباره بر سر برجام و برنامه موشکی خود مذاکره نمی‌کند؛ موشک‌ها برای امنیت ایران ضروری است. 

پس از اینکه اروپایی‌ها درپی خروج آمریکا از برجام نتوانستند به تعهدهای برجامی خود عمل کنند، ایران درچارچوب سیاست کاهش تعهدهای برجامی خود تاکنون چهار گام برداشته است تا اروپا برای نجات برجام تلاش بیشتری کند. 

کلیدواژه