امیر دریادار خانزادی: امنیت ایران وابسته به خارجی‌ها نیست
(last modified 1398-09-08T06:38:26+00:00 )
قوس 08, 1398 11:08 Asia/Kabul
  •  امیر دریادار خانزادی: امنیت ایران وابسته به خارجی‌ها نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت ایران مستقل و بدون وابستگی خارجی‌هاست.

امیر دریادار "حسین خانزادی" پنجشنبه‌شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم تلویزیون ایران، تصریح کرد: ناوگان نیروی دریایی ایران در قیاس با نیروی دریایی سایر کشورهای منطقه که تجهیزات‌شان را از اروپایی‌ها خریداری می‌کنند، قابل مقایسه نیست. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران تاکید کرد: کشورهایی که تجهیزات‌شان را از غربی‌ها خریداری می‌کنند از امنیت شکننده‌ای برخوردارند و می‌توان گفت کلید امنیت آنها دست خودشان نیست.

امیر دریادار خانزادی تصریح کرد: در منطقه اقیانوس هند و کشورهای مشترک المنافع، تعداد کشورهایی که از تجهیزات بومی برخوردارند به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد و در منطقه خلیج فارس هم فقط ایران از خودکفایی در طراحی و تولید و راهبری تجهیزات دفاعی پیچیده برخوردار است.

امیر دریادار خانزادی همچنین با اشاره به اینکه خلیج فارس آبگیری است که اصلا مقوله ناامنی در آن جایی ندارد، افزود: اگر آمریکایی‌ها در منطقه حضور دارند به‌دنبال برقراری امنیت نیستند، بلکه به‌دنبال سود بردن از ناامن کردن منطقه هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران درباره مقابله و دفع حملات دریایی دزدان دریایی نیز گفت: فعالیت مقابله با دزدی‌ دریایی در خلیج عدن از 10 سال پیش آغاز شد و تاکنون نیروی دریایی ارتش ایران 64 ناوگروه را به آن منطقه اعزام کرده است.

 

کلیدواژه