قوس 09, 1398 15:30 Asia/Kabul
  • تجهیز زیر دریایی‌های ارتش ایران به موشک بومی جاسک

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تولید انبوه موشک بومی "جاسک 2" خبر داد و گفت: همه زیردریایی‌های ارتش ایران به این موشک مجهز می‌شوند.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران صبح شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو در تهران تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولاتی که نیروی دریایی ارتش ایران (نداجا) طی یکسال گذشته به آن‌ها دست یافته است در معرض نمایش عمومی قرار گرفته که از جمله آن‌ها موشک "جاسک 2" است.

دریادار خانزادی افزود: این موشک که از طریق زیردریایی از اعماق دریا شلیک می‌شود، کاملا بومی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین با بیان اینکه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در ماه آینده با اقتدار در آب‌های اقیانوس هند برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش، دستیابی به امنیت جمعی و کمک به تحکیم امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند است که امروزه شاهد اتفافاتی از قبیل دزدی دریایی است.

سه دستاورد نیروی دریایی ارتش ایران شامل پهپاد دریاپایه "پلیکان"، پروژه "سورن" و "پروژه زیردریایی "جاسک 2" امروز (شنبه) با حضور دریادار خانزادی در تهران رونمایی شد.

پروژه زیردریایی "جاسک 2" شامل سلاح ترکیبی از موشک، اژدر و سامانه ارتباطی و کنترل آتش است که در تعامل با یکدیگر قادر به حمله به اهداف سطحی دشمن است.

توانایی وارد کردن ضربات سنگین، افزایش فشار روانی بر دشمن و همچنین ناامن کردن مناطق دریایی مورد علاقه دشمن، بخشی از قابلیت هایی است که نیروی دریایی ارتش ایران با برخورداری از این زیردریایی در اختیار خواهد داشت.

 

کلیدواژه