قوس 09, 1398 19:22 Asia/Kabul
  • شناسایی و دستگیری عناصر وابسته به شبکه سعودی

وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه‌ای از شناسایی و دستگیری عناصر وابسته به شبکه تلویزیونی سعودی «ایران اینترنشنال» حین اجرای دستورات این شبکه برای تشدید اغتشاشات و آتش زدن اماکن عمومی در ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات ایران روز شنبه در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: شبکه ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» که با بودجه‌های کلان تخصیص یافته از سوی رژیم سعودی تاسیس شده است پس از وقوع حوادث روزهای اخیر در ایران، همانند شبکه بی بی سی فارسی، از همان ساعات اولیه با فرمان اغتشاش و آتش وارد صحنه شده و بر تحریک مخاطبان و بزرگنمایی بحران در مناطق مختلف ایران متمرکز شد.

در این اطلاعیه آمده است: وزارت اطلاعات ایران قاطعانه اقدامات این شبکه و کارکنان آن را مصداق همکاری با دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اقدامات تروریستی دانسته و بر همین اساس؛ حکم ممنوع المعاملگی و توقیف تمامی اموال کارکنان و مرتبطین آن در داخل ایران را صادر کرده است و این افراد مورد تعقیب بین الملل نیز قرار خواهند گرفت.

شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» که مرکز آن در لندن است، سابقه پخش مستقیم نشست گروهک تروریستی منافقین را در کارنامه خود دارد و از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می‌شود.

اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت (بنزین) در ایران از 24 عقرب، اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را همزمان در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران به همراه داشت.

اما برخی با سوءاستفاده از اعتراض‌های مردمی، با اهداف شوم سیاسی، اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقانونی را با آسیب رساندن به جان و مال مردم عادی و نیروهای امنیتی و انتظامی مرتکب شدند و مطالبات به حق مردم  را به بیراهه کشاندند.

پیش از این نیز ایران از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در انگلیس همچون «بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و من‌وتو» به دلیل تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران، به سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس (آفکام) شکایت کرد.

 

کلیدواژه