میزان 14, 1395 16:33 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به گزارش حقوق بشری دبیر کل سازمان ملل متحد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را بی اعتبار دانست.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به گزارش "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: چنین گزارش هایی اصولا و به طور ماهیتی ایرادات مبنایی دارند و به همین دلیل فاقد اعتبار است.

قاسمی افزود: مهم ترین و جدی ترین ایراد مبنایی گزارش دبیر کل سازمان ملل آن است که متن تهیه شده براساس قطعنامه ای ظالمانه، ناعادلانه و کاملا سیاسی و با اهداف خاص تدوین شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران بر عزم تهران برای ارتقای حقوق شهروندان بر اساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی ایران، فارغ از بازی ها و مطامع سیاسی رایج در بخشی از کشور ها تاکید کرد و گفت: این گزارش قضاوتی نا عادلانه، یک سویه و نادرست از وضعیت حقوق بشر در ایران ارایه می دهد و فرصت یک ارزیابی و تحلیل بی طرفانه، منصفانه و مبتنی بر واقیعات را از دست داده است.

قاسمی در عین حال گفت: در حالی که بسیاری از مناطق جهان بویژه در خاورمیانه از شرایط اسفناک انسانی ناشی از جنگ های ظالمانه برخی از کشورها رنج می برند، تداوم سیاسی کاری ها و بکارگیری استانداردهای دوگانه در رسیدگی به وضعیت حقوق بشر کشورها و چشم فروبستن بر کشتار زنان و کودکان بیگناه در کشوری مانند یمن، موجب بی اعتمادی جامعه جهانی به سازمان ملل می شود.

"بان کی مون "دبیر کل سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود به مجمع عمومی این سازمان در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران هشدار داده است.

کلیدواژه