قوس 11, 1398 17:14 Asia/Kabul
  • عراقچی: تحریم های آمریکا در اراده مردم ایران خللی وارد نکرده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته تحت شدیدترین تحریم های آمریکا بوده است، گفت: این تحریم ها تاثیرگذار نبوده و در اراده مردم ایران خللی وارد نکرده است.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران که به ژاپن سفر کرده است، روز دوشنبه در نشست "اقدامات قدرت‌های کلیدی در خاورمیانه و تاثیر آنها بر امنیت بین المللی" در توکیو افزود: فشارها و تحریم های آمریکا ضد ایران دارای قدمتی به طول انقلاب اسلامی است اما با این حال ایران از باثبات ترین و امن ترین کشورهای منطقه غرب آسیاست.
عراقچی با بیان اینکه ایران به عنوان یک کشور بزرگ منطقه غرب آسیا، تاثیرگذاری زیادی در این منطقه دارد، تصریح کرد: منطقه غرب آسیا بیش از هر زمانی به صلح نیاز دارد و کشورهای منطقه باید خودشان بتوانند امنیت منطقه را تامین کنند.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران همچنین با اشاره به بحران های منطقه غرب آسیا مانند داعش، جنگ در سوریه، یمن و نا آرامی های عراق و لبنان گفت: این بحران ها متاثر از  دخالت بیگانگان از جمله آمریکا در منطقه است.
عراقچی به برجام نیز اشاره کرد و گفت: برجام یک توافق سیاسی بُرد - بُرد بود که از طریق یک توافق سازنده بین المللی بدست آمد.
معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد دوشنبه (به وقت محلی) وارد توکیو پایتخت ژاپن شد.

 

کلیدواژه