قوس 13, 1398 12:38 Asia/Kabul
  • عراقچی: ایران مخالف حضور نیروهای خارجی در منطقه غرب آسیاست

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه سیاست های آمریکا ریشه تشدید تنش در غرب آسیاست، گفت: حضور نیروهای خارجی در منطقه غرب آسیا به تقویت ثبات، امنیت یا صلح در این منطقه کمک نخواهد کرد.‏

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که به توکیو سفر کرده است، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "ان. اچ. کی" NHK  ژاپن که امروز(چهارشنبه) پخش شد، افزود: ایران با طرح ژاپن برای اعزام نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه برای آنچه که کمک به تضمین ایمنی کشتیرانی برای شناورهای تجاری خوانده شده، مخالف است.

عراقچی همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته خود با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن تصریح کرد: موضع ایران درباره حضور نیروهای نظامی ژاپن در منطقه غرب آسیا، به آبه شینزو نیز ابلاغ شده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران درباره طرح صلح هرمز ایران نیز اظهار کرد: ایران برای حفظ امنیت و صلح و  ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به حمایت از "ابتکار صلح هرمز" دعوت می‌کند.

عراقچی همچنین با اشاره به برجام گفت: در صورت لغو تحریم ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد.

«سید‌‌عباس‌ عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران برای برگزاری بیست و هشتمین نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونان وزیران امورخارجه ایران و ژاپن به توکیو سفر کرده است.

کلیدواژه