قوس 14, 1398 09:43 Asia/Kabul
  • پاسخ ایران به ادعای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در پاسخ به ادعای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد ناآرامی‌های اخیر ایران تاکید کرد: ایران مهمترین و بزرگترین دموکراسی غرب آسیا است.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز چهارشنبه در این بیانیه اعلام کرد: ملت ایران انتظار داشت که سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قبل از هرگونه موضع گیری، نقش و دخالت‌های آشکار مقامات آمریکایی از جمله وزیر خارجه این کشور برای تبدیل اعتراضات مردمی ایران به اغتشاشات و بی نظمی‌ها را محکوم کند.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران اعتراضات مسالمت‌آمیز را به رسمیت می‌شناسد اما حساب اغتشاشگران و افراد مسلحی را که تحت تأثیر و سازماندهی و دخالت‌های آمریکا و برخی دیگر از کشور‌ها به کشتن مردم بی گناه و تخریب اموال عمومی و آتش زدن بانک‌ها و سایر اماکن و نیز غارت اموال مردم ایران پرداختند، جدا می داند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قطعا آتش زدن اموال عمومی و ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران را از مصادیق تجمعات مسالمت آمیز نمی‌داند، آمده است: جمهوری اسلامی ایران، همواره به تعهدات خود به شهروندانش و جامعه بین المللی پایبند است.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران از سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و برخی گزارشگران ویژه خواست، از قضاوت شتابزده مبتنی بر اخبار نادرست منتشره از سوی رسانه‌های کشور‌هایی که با سیاست تحریمی یکجانبه به دنبال اعمال فشار حداکثری به مردم ایران از جمله زنان، کودکان و سالمندان و نیازمندان به خدمات پزشکی و دارویی و غذایی هستند، خودداری کند.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران تاکید کرد: اینگونه مواضع نه تنها انحراف از مأموریت نهاد‌های حقوق بشری است، بلکه اعتبار و حیثیت آن‌ها را نیز خدشه‌دار می‌کند.

کلیدواژه