قوس 14, 1398 17:24 Asia/Kabul
  • عراقچی: ابتکار هرمز گامی در جهت کاهش تنش‌های منطقه است

«سیدعباس عراقچی» امروز پنجشنبه در دیدار «خالد جارالله» قائم مقام وزارت خارجه کویت بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ایران قائل به همکاری جمعی توسط کشورهای منطقه برای تامین امنیت بوده و گفت وگو را یگانه راه‌حل نیل به این همکاری و غلبه بر مشکلات می‌داند.

عراقچی با تشریح اصول و اهداف پویش صلح هرمز (امید) که از سوی رییس جمهورایران در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارایه شد، گفت: این ابتکار چارچوب مناسبی را برای کشورهای منطقه در جهت تحکیم صلح و ثبات، و ارتقای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه به وجود می‌آورد. وی، بر آمادگی ایران برای یافتن ساز وکارهای اجرای آن با همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران راه حل سیاسی و مذاکره بین جریانات مختلف یمنی را تنها راه خاتمه جنگ در یمن دانست و از مذاکرات موجود میان دولت نجات ملی یمن و سایر طرف‌ها استقبال کرد.

عراقچی با قدردانی از تلاش های امیر کویت در تحکیم گفت‌وگو در منطقه خاطر نشان کرد: گفت وگو تنها راه حل مشکلات منطقه است.

خالد جارالله قائم مقام وزارت خارجه کویت نیز در این دیدار با استقبال از استمرار رایزنی های دو کشور، به روند تحولات منطقه اشاره کرد و بر اهتمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تلاش برای کاهش تنش ها تاکید کرد. وی همچنین بر لزوم توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد.

کلیدواژه