قوس 16, 1398 09:06 Asia/Kabul
  • تاکید مقامات  ایران و ایتالیا بر گسترش روابط دوجانبه

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست بین المللی گفت وگوهای خاورمیانه به رم پایتخت ایتالیا سفر کرده با «مرینا سرینی» همتای ایتالیایی خود دیدار و دو طرف درباره توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه عرب آسیا رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا ، «سیدمحمدکاظم سجادپور»  معاون وزیر امور خارجه جمهوری  اسلامی ایران در دیدار «مرینا سرینی» همتای ایتالیایی خودبا اشاره به جایگاه ایتالیا به عنوان شریک اول تجاری ایران در اروپا در سالهای اخیر، استفاده از فرصت ها  و رفع موانع جهت توسعه روابط در راستای منافع دوکشور را مورد تاکید قرار داد.

سجاد پور با تشریح اقدامات تهران در جهت حفظ برجام در چارچوب همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی وعمل به تعهدات خود در برابر این توافق  گفت، این یک توافق دوطرفه بوده و انتظار می‌رود طرف های دیگر به‌خصوص اروپا نیز به تعهداتی که پذیرفته عمل کند.

معاون وزیر امورخارجه ایتالیا هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های متنوع ایران و ایتالیا بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت ها جهت توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

سرینی در این دیدار بار دیگر حمایت ایتالیا را از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرد .

آلمان، بریتانیا و فرانسه بعد از خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از برجام (8 مه 2018) وعده دادند که با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند اما اقدام عملی موثری در این راستا انجام ندادند.

کلیدواژه