قوس 19, 1398 14:04 Asia/Kabul
  •  تاکید فرماندهان نیروی دریایی ایران و پاکستان بر گسترش همکاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران و فرمانده نیروی دریایی پاکستان بر گسترش همکاری دو جانبه تاکید کردند.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران که به پاکستان سفر کرده است، در دیدار با «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی این کشور، با تاکید بر این که بسیاری از دولت‌های خارجی تلاش می‌کنند ظرفیت‌های منطقه فعال نشود گفت: دشمنان درصدد ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه هستند که مقابله با این توطئه‌ها، هوشمندی کشورهای همسایه را می‌طلبد.

دریادار خانزادی همچنین با اشاره به ریاست نیروی دریایی ارتش ایران در اجلاس آیونز(اجلاس کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند) تصریح کرد: ایران منتظر است تا پاکستان نیز در رزمایش امنیت دریایی حضور یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، موضوع دریا را برای پاکستان و ایران بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ایران از هم اکنون آماده اعزام ناو به بنادر پاکستان است.

«ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و پاکستان اشتراکات فراوانی دارند اظهار کرد: دو کشور اشتراکاتی در راهگذر دریایی دارند که می تواند به سطح درآمد مسلمانان منطقه کمک کند.

عباسی تصریح کرد: وجود این راهگذر فرصت خوبی برای استفاده اقتصادی است و ایران می تواند نقطه اتصال خوبی برای شرق و غرب باشد.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان با بیان اینکه نیروهای دریایی ایران و پاکستان می توانند در دریا دست به دست هم دهند گفت: سطح روابط دو نیروی دریایی کافی نیست و دو کشور باید در این منطقه نقش خود را بیشتر کنند.

 

کلیدواژه