موسوی: حامیان سیاست های نابخردانه در منطقه، پاسخگوی افکار عمومی باشند
(last modified 1398-09-20T09:49:07+00:00 )
قوس 20, 1398 14:19 Asia/Kabul
  • موسوی: حامیان سیاست های نابخردانه در منطقه، پاسخگوی افکار عمومی باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن بیانیه چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: حامیان سیاست های نابخردانه در منطقه، باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه افزود: معدود کشورهای حامی استمرار سیاست های نابخردانه کنونی در منطقه باید به افکار عمومی پاسخ دهند که جز ایجاد و تقویت گروه های تروریستی و تکفیری در عراق، سوریه و یمن و باز کردن پای بیگانگان به خلیج فارس، چه اقدامی برای کاهش تنش ها در منطقه انجام داده اند.
موسوی با اشاره به رفتار مسئولانه ایران در طول سالیان گذشته تصریح کرد: ارائه پیشنهاد پیمان منع تعرض، مجمع گفت و گوهای منطقه ای و نهایتاً پویش "صلح هرمز" از جمله تلاش های ایران برای تحقق همکاری منطقه ای بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، جزایر سه گانه ایرانی "بوموسی"، "تُنب بزرگ" و "تُنب کوچک" را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: کلیه اقدامات ایران در جزایر در راستای حقوق مسلم و منطبق بر حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور انجام گرفته و تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نخواهد داشت.
موسوی همچنین واکنش شورای همکاری خلیج فارس به کاهش تعهدات برجامی را طنزی تاریخی خواند و افزود: کشورهایی که تمام تلاش و سرمایه خود را برای ناکام گذاشتن برجام به کار بستند، هم اکنون نسبت به اقدامات مشروع ایران معترض شده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همراهی و حمایت آشکار از تروریسم اقتصادی آمریکا ضد مردم ایران در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس را محکوم و آن را متناقض با سیاست حسن همجواری توصیف کرد.

کلیدواژه