حمایت کنگره آمریکا از اغتشاشات اخیر در ایران
(last modified 1398-09-21T12:45:36+00:00 )
قوس 21, 1398 17:15 Asia/Kabul
  • حمایت کنگره آمریکا از اغتشاشات اخیر در ایران

در ادامه رویکرد مداخله جویانه آمریکا و حمایت از اغتشاشات اخیر ایران، این بار کنگره آمریکا لایحه‌ ای در حمایت از اغتشاشگران ارائه کرد.

به گزارش روز پنج شنبه روزنامه واشنگتن‌ تایمز، «جو ویلسون» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی و از نویسندگان این لایحه، در خصوص این اقدام کنگره ادعا کرد، با این قطعنامه، کنگره، پیام دو حزب جمهوری‌ خواه و دموکرات را به مردم ایران مبتنی بر حمایت از آرمان های دموکراتیک آنها ابلاغ می‌ کند.

از طرف دیگر، «تد دویچ» نماینده دموکرات ایالت فلوریدا و از دیگر نویسندگان این لایحه ضد ایرانی، در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران، مدعی شد، برخورد دولت با آشوبگران که اموال عمومی را تخریب کرده بودند، نقض حقوق بشر است.

آمریکا در حالی موضع حمایت از حقوق بشر را اتخاذ کرده که سال هاست با اعمال شدیدترین تحریم‌ ها، مانع از دسترسی مردم ایران به اساسی‌ ترین نیازهایشان همچون دارو و دیگر اقلام ضروری شده است.

اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت (بنزین) در ایران از 15 نوامبر، اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران به همراه داشت؛ اما عده‌ای آشوبگر آموزش‌ دیده با حضور در میان معترضان به اموال عمومی و شخصی حتی بانک‌ها، اورژانس، آمبولانس‌ها و حمل و نقل عمومی آسیب وارد کردند.

کلیدواژه