موسوی: تحریم‌های ضدایرانی آمریکا مصداق بارز جنایت ضد بشریت است
(last modified 1398-09-23T10:44:04+00:00 )
قوس 23, 1398 15:14 Asia/Kabul
  •  موسوی: تحریم‌های ضدایرانی آمریکا مصداق بارز جنایت ضد بشریت است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تحریم‌های آمریکا ضد جمهوری اسلامی را مصداق بارز جنایت علیه بشریت و تروریسم اقتصادی عنوان کرد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روزشنبه  در نشست خبری در تبریز(شمال غرب ایران)، با رد ادعای آمریکایی ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا برای ایران افزود: اگر شرکتی در ایران، اقدام به تهیه اقلام غذایی و دارویی کند، عملاً با مشکلات نقل و انتقال بانکی روبه‌رو می ‌شود.
موسوی تصریح کرد: تحریم های آمریکا ضد ایران، تمام قوانین حقوق بشر و بین‌الملل را نقض کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به ژاپن در آینده ای نزدیک گفت: ژاپن از روی حُسن نیت پیشنهاداتی برای کاهش تنش ارائه کرده که امید است در سفر ر وحانی به این کشور، تهران و توکیو به نتیجه ‌مطلوبی برسند.
موسوی با تاکید بر گسترش روابط ایران با همه کشورها از جمله کشورهای همسایه افزود: برخی همسایگان در اثر مشکلات داخلی خود، روابط خوبی با ایران ندارند ولی برخی کشورها در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به نتایج انتخابات اخیر در انگلیس ابراز امیدواری کرد: دولت جدید انگلیس همراه با اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بر تعهدات برجامی خود پایبند بماند و اقدامات عملی برای بازگشت به این توافق را انجام دهد.

 

کلیدواژه