قوس 25, 1398 14:20 Asia/Kabul
  • موسوی: ایران به دنبال جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه ایران به دنبال جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری است، ابراز امیدواری کرد: جهانیان نیز همانند ایران به دنبال جهان عاری از خشونت باشند.

«سید عباس موسوی» روز دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به روز "جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری" (18 دسامبر) گفت: سعودی‌ها باید از رفتار‌های دوگانه دست بردارند و دست دوستی که ایران به سمت آن کشور و دیگر کشور‌های منطقه دراز کرده است، بفشارند.

وی با اشاره به طرح "صلح هرمز" ایران تاکید کرد: سعودی ها بدانند با دعوت از بیگانگان و انباشت سلاح، امنیتی در منطقه غرب آسیا ایجاد نمی‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین درباره ادعای برخی از کشور‌های عربی درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی (تُنب بزرگ، تُنب کوچک و بوموسی) اظهار کرد: این کشورها باید از ادعا‌های واهی خود دست بردارند زیرا این ادعاها، واقعیت‌ را عوض نمی‌کند.

موسوی درخصوص کاهش تعهدات برجامی ایران و ادامه این روند در صورت بدعهدی اروپایی ها نیز گفت: کشور‌های اروپایی‌ باید در فرصت باقیمانده ، جدی‌تر به تعهدات خود فکر کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره اظهارات «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه تحریم جایگزین جنگ است، تاکید کرد: منوچین سیاست‌ها و گفتارهای اشتباه دولت آمریکا را تکرار کرده زیرا تحریم نه تنها جایگزین جنگ نیست بلکه تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی است.

موسوی درباره سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به توکیو و اهداف این سفر نیز اظهار کرد: ایران و ژاپن دارای دیدگاه‌هایی درخصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند که در این سفر مقام های دو کشور درخصوص مسائل غرب و شرق آسیا و برجام گفت‌وگو می کنند.

کلیدواژه