قوس 26, 1398 17:54 Asia/Kabul
  • شمخانی: توسعه تروریسم مهمترین چالش افغانستان است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: توسعه تروریسم و تلاش برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای مدیریت ناامنی، مهمترین چالش‌هایی است که صلح و ثبات در افغانستان را تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا، « علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در دیدار «چین ون چینگ» وزیر امنیت ملی چین که برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه‌ای به تهران سفر کرده است، افزود: امروز با مساعی مشترک کشورهای عضو نشست، می توان  گام‌های سازنده‌ای برای افزایش ثبات و امنیت در منطقه برداشت .
«چین ون چینگ» وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین نیز، روابط چین با جمهوری اسلامی ایران را  مهم برشمرد و تاکید کرد: اشتراک مساعی و رایزنی مستمر مقامات دو کشور می‌تواند توافقات انجام شده میان ایران و چین را تسریع ببخشد.
دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان فردا چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود.
این نشست یک روزه امسال که با ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد. 

کلیدواژه