شمخانی: ترویج داعش، راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام‌هراسی است
(last modified 1398-09-26T14:50:41+00:00 )
قوس 26, 1398 19:20 Asia/Kabul
  • شمخانی: ترویج داعش، راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام‌هراسی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: ترویج داعش راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام‌هراسی و ایجاد اختلاف، جنگ و بحران در کشورهای اسلامی منطقه است.

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در دیدار «محمدعلی وطن‌زاده» دبیر امنیت ملی تاجیکستان که برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه‌ای در صدر هیات عالی رتبه امنیتی به تهران سفر کرده است، افزود: موثرترین راه مقابله با تفکر افراطی و تکفیری، تبیین اسلام رحمانی است.
شمخانی همچنین با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، قومی، دینی و زبانی ایران و تاجیکستان گفت: هیچ محدودیتی در گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه وجود ندارد.
وطن‌زاده نیز با اشاره به مرزهای مشترک طولانی تاجیکستان با افغانستان، ناامنی در این کشور را بر امنیت ملی تاجیکستان تاثیرگذار دانست و گفت: نباید گروهای  تروریست افراطی به نام اسلام، کشور افغانستان را ناامن و بی‌ثبات کنند و منطقه را با چالش‌های امنیتی فزاینده روبه‌رو سازند.
دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان همچنین همکاری مشترک ایران و تاجیکستان را در زمینه‌های مختلف خواستار شد.
دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان فردا چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود.
در این نشست یک روزه که با ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد.

کلیدواژه