روحانی: ایران آماده گسترش همکاری با مالزی است
(last modified Wed, 18 Dec 2019 12:15:44 GMT )
قوس 27, 1398 16:45 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران آماده گسترش همکاری با مالزی است

رییس جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی تهران برای گسترش همکاری با کوالالامپور گفت: ایران و مالزی باید سازوکارهای جدیدی را برای توسعه بیش از پیش همکاری‌ مشترک ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «مهاتیر محمد»  نخست وزیر مالزی که در حاشیه اجلاس کوالالامپور برگزار شد، افزود: توسعه روابط اقتصادی ایران و مالزی به نفع دو ملت و دو دولت است.

روحانی با بیان اینکه ایران علاقه مند است با مالزی تجربه موفق تعرفه‌های ترجیحی را برای توسعه روابط مشترک تجاری تکرار کند تصریح کرد: سرمایه‌گذاری متقابل نیز باید در دستورکار توسعه روابط اقتصادی ایران و مالزی قرار گیرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه فشار آمریکا نباید ملت‌های بزرگ از جمله ایران و مالزی را تسلیم کند اظهار کرد: ایران با برنامه‌ریزی و مقاومت مردم خود، فشار اقتصادی آمریکا را شکست داد.

روحانی با بیان اینکه "همه ما عضو امت اسلام هستیم و هیچ فرقی میان مذاهب اسلامی نیست"، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید در برابر دشمنان مشترک با یکدیگر متحد شوند.

«مهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار با بیان اینکه مالزی تحت تاثیر مقاومت دولت و ملت ایران در برابر فشارهای آمریکا قرار گرفته است گفت: مالزی و ایران به عنوان دو کشور اسلامی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی به پیشرفت‌های بزرگی برسند.

روحانی به دعوت «مهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی "کوالالامپور 2019" به این کشور سفر کرده است.

 

کلیدواژه