قوس 27, 1398 17:47 Asia/Kabul
  • روحانی: حل مشکلات جهان اسلام بدون همبستگی کشورهای اسلامی مقدور نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حل مشکلات جهان اسلام را نیازمند همبستگی و همکاری کشورهای اسلامی دانست.

«حسن روحانی» که برای شرکت در اجلاس کوالالامپور در مالزی به سر می برد، روز چهارشنبه در دیدار سلطان عبدالله پادشاه مالزی گفت: فلسطین، دخالت قدرت های بزرگ در مسائل داخلی مسلمانان و ضرورت پیشرفت های علمی و اقتصادی از مهم ترین موضوعات جهان اسلام است.

روحانی همچنین با اشاره به آوارگی هفتاد ساله فلسطینیان افزود: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است که این موضوع باید به طور جدی در اجلاس سران کشورهای اسلامی "کوالالامپور 2019" مورد توجه قرار گیرد.

سلطان عبدالله پادشاه مالزی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور روحانی در اجلاس کوالالامپور، این حضور را سبب ارتقای سطح اجلاس دانست و آرزو کرد، اجلاس سران کشورهای اسلامی موجب خیر و برکت برای مسلمانان باشد.

سلطان عبدالله همچنین حضور دانشجویان ایرانی در مالزی را از نقاط قوت روابط دو کشور عنوان کرد و اهتمام دولت مالزی برای ایجاد شرایط مساعد اقامت و تحصیل برای آنان را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه مالزی همچنین گسترش روابط دو جانبه در حوزهای مختلف به ویژه اقتصادی و فرهنگی را ضروری عنوان کردند.

روحانی به دعوت «مهاتیر محمد» Mahathir Mohamad نخست وزیر مالزی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی "کوالالامپور 2019" به این کشور سفر کرده است.

کلیدواژه